tirsdag 2. januar 2007

Forandring fryder

GODT NYTTÅR!

Dagene på sykehuset begynner å bli ganske monotone, særlig for Julias del. Daniel drøyer fortsatt og det er vi jo veldig glade for, men det betyr også at Julia må holde senga. I dag var Julia imidlertid utenfor sykehuset for første gang siden hun ble innlagt for 11 dager sida. Julias mor og søster var på besøk og sammen dro vi til Starbucks for å drikke kaffe, med Julia i rullestol. Starbucks ligger ikke mer enn 150 meter fra sykehuset og vi tok med oss begrene vår og vendte tilbake til sykehuset før vi var ferdig med kaffen. Julia hadde ikke lyst å ta for store sjanser, men turen ga mersmak.



Nyttårsaften blei en rolig affære, men vi koste oss litt med den første delen av Lord of the Rings på DVD og litt snacks ved siden av. Til tross for at vi må være på sykehuset, så har vi det egentlig utrolig fint. Det er TV på rommet med rundt 50 kanaler, rommet har eget bad med dusj og Julia synes sykehusmaten er brukbar, om enn med litt lite variasjon. Sykehuspersonalet er fantastiske. De er utrolig vennlige og hjelpsomme.

For min del blir det mye restaurant og gatekjøkkenmat, heldigvis til en helt annen pris enn hva jeg måtte betalt i Norge. Jeg begynner å bli litt mer kjent i området, men har ennå ikke bevega meg så veldig langt unna sykehuset. I dag var jeg ute og jogga for andre gang på noen få dager. Jeg har finni en fantastisk fin løype i en park, som ligger en drøy kilometer unna. Jeg har bedt faren min sende meg fotballutstyret mitt og håper å kunne bli med på et lag så snart sesongen starter, etter at studentene kommer tilbake til universitetet her. Jeg har også hatt muligheten til å overnatte tre netter hos foreldrene til Julia, så det er ikke synd på meg.



Legene har sagt at det er mulig at Julia kan reise fra sykehuset før hun føder, men at det ikke er så veldig sannsynlig. De forventer fortsatt at fødselen vil skje snart, men om et par uker skal de sjekke om livmorhalsen til Julia har trukket seg sammen igjen og ut ifra det avgjøre hva som skjer videre.



Takk for all forbønn. Vi er overvelda over all den responsen vi har fått.

6 kommentarer:

ellen sa...

Hei! Godt nytt år1 Vi følger spent med, og vi ber for dere! Mvh Fam. Raaberg

Unknown sa...

Hei dere! Vi er så glad for å se dere smile og for at dere er ved godt mot. Det har vi ihvertfall vi to inntrykk av, og vi ber om at dere må kjenne fred og trygghet, og om at Daniel blir litt mer tålmodig... Hilser dere med 5. Mos. 33, 25 b: "Som dine dager er, skal din styrke være".

RIKTIG GODT NYTTÅR! Vi gleder oss til neste gang vi får være sammen med dere!

Klemmer fra Kristian & Annette

Anonym sa...

Flott å kunne lese om dere - fikk epost om dere fra Ingjerd E.
Kjenner dere ikke, men vi tilhører samme "familie".
Vennlig hilsen Anne-Marit

Anonym sa...

Hei Julia og Viggo! Vi har akkurat kommet hjem etter nyttårsfeiring i fjellet. Var spent på om det var noe nytt fra dere... Tusen takk! det er godt å få være med å følge dere! Vi tenker på dere og dere er i våre bønner. Vi ønsker dere alt godt i det nye året!på tross av omstendighetene dere er i er det mulig å oppleve Guds fred og omsorg.Det ber vi om for dere!Anne og Tor

Anonym sa...

Hei Julia og Viggo! Vi har akkurat kommet hjem etter nyttårsfeiring i fjellet. Var spent på om det var noe nytt fra dere... Tusen takk! det er godt å få være med å følge dere! Vi tenker på dere og dere er i våre bønner. Vi ønsker dere alt godt i det nye året!på tross av omstendighetene dere er i er det mulig å oppleve Guds fred og omsorg.Det ber vi om for dere!Anne og Tor

Anonym sa...

Så fint å kunne følge med dere! Det var trist å høre om komplikasjonene. Ønsker dere Guds fred for det nye året.
Ellers så joggeruten din fin ut, Viggo!

Klem fra Marianne